lördag, juli 26, 2008



Idag har vi haft kalas för Kalle och hans föräldrar, mormor och morbror med familj var här. Jag lagade thaimat och det blev riktigt uppskattat, förutom av ungarna som hade spaghetti och köttfärssås med sig. Kalle fick fina presenter och jag fick en gul pelargon av Kalles mamma. Vinbärsbuskar fick vi också, alltid kul med grejer till trädgården.

Nu är disken diskad och alla har åkt hem. Jag är ledig imorgon också men sen är det jobb igen. På måndag kommer lillasyster Marre och hennes Rille, det ska bli jättekul!



Imorgon ska Kalle följa med sina föräldrar på någon antikgrej så jag ska passa Sickan. Vi kommer nog få en fin dag, Sickan och jag. Kanske vi springer en tur, men det är nog för varmt på dagen. Jag sprang en tur imorse vid 10 men det var för varmt redan då. Och jag var inte riktigt i form heller. Benen blev trötta direkt och det var bara jobbigt så det blev bara en 20-minuterstur. I måndags när jag sprang gick det urgött men det kan ju bero på att det var på kvällen. På morgonen har man ju inte så mycket energi innan frukost och jag var rätt så nyvaken.



Kalles pappa tog en bild på gården uppifrån jordkällaren. Det är så fint! Ser ni den fina gången jag grävt fram?
Det kostade mig många avbrutna och förstörda naglar, men jag är mer än nöjd.
Nu ska jag höra med Kalle om han har lust att se några Vänner-avsnitt!



PUSS PÅ ER!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ni har det verkligen jättefint och jag är jätteavis :)

Anonym sa...

Gud vad mysigt det ser ut. Du har verkligen gjort det superfint! Sitter här och blir sugen på hus jag med :)

LolitaRegina sa...

gud, vad fin du är på bilden!!

ps. hängstolen/gungan var jätteskön att gunga i, men jag vet inte hur den är att bara sitta i en längre tid.. ds.

Anonym sa...

och det är minsann nån som står i fönstret där också, tror jag? :)

schmut sa...

vilken idyll! befintlig kullersten och inte egenlagd? ren lyx.