onsdag, juli 16, 2008

Efter att ha jobbat en 60-timmarshelg så räcker inte två dagars ledigt för att återhämta sig. Det var segt att åka till jobbet imorse och ha 13 timmars arbetsdag framför sig. Imorgon jobbar jag 9 till 8.30 på fredag och sen är jag ledig i FYRA DAGAR! Wohoooo! Och jag vill absolut inte ha nån kommentar från nån jävel som har typ 5 veckors semester...

Imorgon ska vi ju till Tosselilla och det ska bli jävligt kul. Tjejerna är taggade och det är skönt, då blir det inget tjafs och tjat. Eftersom jag är ansvarig för den här aktiviteten har jag planerat mat och handlat vad vi ska ha med oss och det blir mumsiga grillspett med bla halloumiost.

Angående mitt rådjursproblem så tänker jag inte vare sig skjuta dem eller lägga ut några minor. Jag testar med blodmjöl så får vi se om det funkar. Ser inte ut som de smaskat i sig något inatt iallafall. Staket ska vi bygga inom en ganska snar framtid eftersom vi vill kunna släppa ut vår framtida hund utan att den springer bort. Sen är det skönt att ha staket om kaninerna rymmer också.

Musse har förresten inte rymt sen vi kom hem. Det är ju lite lustigt eftersom jag använder likadana kompostgaller som hage både här och i Kättbo, och hagen här är tom mindre. Men han känner väl att det är hans revir och där han har sitt hus.

Nej nu måste jag slappa en stund innan läggdags. Det är så gött att ha jobbat hela dagen, komma hem, packa och duscha för att sen lägga sig och vara borta nästa dag och natt igen. Men jag ska inte klaga, jag har ett roligt och givande jobb som jag bara trivs med mer och mer även om det är påfrestande ibland.

Puss på er!

PS. Jag har sjukt många fina bilder att visa er på fredag!

5 kommentarer:

MiaMaria sa...

Som om att ett staket skulle hindra en hund från att rymma?? Tänk om man hade haft en sån tur!! Skaffa en tax isf =)

Linnéa sa...

haha jag bara väntade på vem som först skulle kommentera det..:) klart det inte är en garanti, men det är bättre än inget tycker jag.

Anonym sa...

Själv hade jag bara en veckas semsester men om man gillar sitt jobb är det inga problem att jobba.
Om man säger så, det är inte MNP direkt och det är nog både du och jag tacksamma för :).

Anonym sa...

Tur att man inte har en trädgård, jag hade lätt vart för lat för att orka pyssla så mycket som du gör! (obs! de´där emd minorna var ett skämt ;p)

Linnéa sa...

maja: haha ja det tog jag fär givet att det var..:)
jag ä'lskar att pyssla i trädgården men om man inte har tid att sköta allt kontinuerligt så växer det snabbt igen och jag blir stressad.