fredag, juli 25, 2008

Gårdagen var verkligen en bra dag! Kalle fyllde 26 år och på morgonen fick han sina presenter av mig:
  • En DVD-box med alla säsonger av Vänner
  • En årsprenumeration på tidningen Kryp och kräl
  • En rolig handduk
  • Kallingar
  • Ett Uno
  • Rökt té

På förmiddagen begav vi oss till Tivoli i Köpenhamn. Det var fantastiskt väder och det första vi gjorde var att äta lunch på ett piratskepp. Vi kom hem vid 12 inatt efter en hel dag av karusellåkande och glassätande. Då invigde vi Vänner-boxen med två avsnitt innan vi stupade i säng.

Idag vaknade jag av att Brunslöv ringde, och det visade sig att jag helt glömt faxa ett kontrakt och boka tågbiljetter i onsdags. Jävla helvete, jag vet att jag skrev upp det på en lapp men sen försvann lappen och då även allt i mitt minne. Jag var så uppe i att skriva på en utredning jag börjat på så allt annat försvann. Men det ordnar sig nog, permissionen är inte förrän nästa vecka. Dåligt samvete har jag i vilket fall.

Nu ska jag betala räkningar (så deprimerande att betala räkningar daterade 31 juli, snart är sommaren gone..), sen klippa gräset, skriva inköpslista tills imorgon då Kalle ska ha släkten här på kalas och sen hoppas jag kunna slappa i solen lite. Ikväll blir det nog bad!

Vad gör ni en solig dag som denna?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi ska testa St Michel i Lund och deras tapas sedan blir det nog en drink eller två på Grand

Mirijam sa...

Hahahahahaaaa! Heter verkligen tidningarna till era snokar Kryp och kräl? Jag dör av skratt!

Anonym sa...

grattis!

Kram