tisdag, april 25, 2006

Tisdag

07.20

När jag klev upp för en halvtimme sen så såg jag knappt ut. Vad är det för väder egentligen? Det är ju för fan knappt plusgrader ute!
Jag som trodde jag skulle kunna vara ute i Pildammsparken på mitt långa hål på nästan 3 timmar idag. Men jag får väl sitta inne på biblioteket och ruttna som vanligt.

Känner mig lite negativ just nu, men jag känner att jag har så mycket framför mig nu så att jag inte vet riktigt hur jag ska hinna med. Och sen så ska räkningarna betalas och detta är första månaden jag inte delar så jag är rädd för hur fattig jag kommer bli..:/
Jag skulle verkligen behöva höjt studiemedel. IDAG!


17.00

Lång, jobbig och tråkig skoldag. Fick som tur var sluta lite tidigare på filosofin.
Så nu sitter jag här och äter godis (ajabaja) och ska snart hem till Evelina och Bena och äta lite mat och hjälpa henne med att fixa luggen.
Sen ska jag hem och rita en bild av en kvinna med 1800-talsklänning som jag ska måla med kritor (!) till morgondagens redovisning som jag INTE ser fram emot. Men vi är 4 stycken plus att vi ska visa filmklipp så man har inte allt fokus på sig själv den halvtimmen vi har på oss.
Måste plugga in det jag ska berätta oxå så jag inte läser innantill. DRYGT.

Nyss betalat räkningar. Fick kvar typ 950 spänn. Men jag ska få 800-nånting av Ida för den asdyra elen. Men jag ska ta det lugnt med dessa slantarna för jag vill inte vara så pank så länge innan nästa löning som jag varit den här. Iofs har jag ca 1000 kronor som jag la undan från förra månaden (därför jag var så pank), men jag skulle ju vilja spara dem och kanske åka nånstans? Fånt ve sjå, skönt att veta att man har "utifallatt".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var kul i Sverige! Tog ju med min pojkvän så han fick träffa mina föräldrar och kompisar, jättekul! Men samtidigt skönt att vara tillbaka i varma Wien och min lya ;)

Anonym sa...

Tack jag ska försöka!