fredag, april 21, 2006

Moosewear

Modevisningsmaterial?



Jag berätta för ett tag sen att jag skulle på casting för ett klädmärke som heter Moosewear som sysslar med modevisningar och fotograferingar m.m.
Castingen gick jättebra och det såg verkligen kul ut när de visade klipp från en visning de haft på Vogon. Lite mer show än modevisning, med cool musik och uppträdanden och så.

Jag fick redan dagen efter ett mail från Zara där det stod att de tyckte jag var klockren som modell för dem och att de jättegärna ville jag skulle vara med. Egentligen skulle hon inte skicka ut personliga mail förrän efter alla castingar men de hade redan bestämt sig för mig. *SKRYT SKRYT*

Nu är iallafall allt klart, alla modeller utvalda och vi ska bärja repetera och fotograferas. Jag ska även ta med mig lite av det jag sytt (bl.a den blå fina klänningen) så kanske nåt kan komma med i showen om de gillar det..:)

Så nu sitter jag och ska välja ut tre låtar som jag ska ha med mig till nästa repetition, som är bra att gå till. Jag ser ut som en riktig idiot när jag "modellgår" i mitt sovrum iklädd pyjamas med hjärtan kan jag lova..:)
De låtarna jag provat ut hittills som jag sen ska välja mellan är:

  • Rob Zombie - Living dead girl
  • Gwen Stefani - Harajuku girls
  • Whale - Hobo Humpin' Slobo Babe (Tveksam om den inte går att remixa)
  • Turbonegro - City of Satan
  • Jungle Brothers - Freakin' you

Har provat lite Nancy Sinatra, Black Eyed Peas m.m. men det är för långsamt eller snabbt. Någon som har lite tips på fler bra låtar att GÅ till???

Det ska bli så jävla kul att få vara med på det här. Träffa nya människor och göra något riktigt riktigt roligt!!!

www.moosewear.se

2 kommentarer:

Mayumi sa...

Fan va caoolt Linnea!! Värsta modellen!!! :) Om jag får komma med några tips så tycker jag att Madonnas "Like it or not" skulle funka eller kanske Gorillaz "Dare"....men det är bara vad lilla jag tycker ;)
Men du måste DEFINITIVT ta Gwen Stefani!! Vill du ha nåt japanskt annars? Jag har en del mixade låtar som är sköna :)

Mayumi sa...

Här är förresten texten till Madonnas like it or not...passar dig perfekt!! :)

"Like It Or Not"

You can call me a sinner
You can call me a saint
Celebrate me for who I am
Dislike me for what I ain't

Put me up on a pedestal
Or drag me down in the dirt
Sticks and stones will break my bones
But your names will never hurt

I'll be the garden
You be the snake
All of my fruit is yours to take
Better the devil that you know
Your love for me will grow
Because

[Chorus]
This is who I am
You can
Like it or not
You can
Love me or leave me
Cus I'm never gonna stop
No no

Cleopatra had her way
Matahari too
Whether they were good or bad
Is strictly up to you

Life is a paradox and it doesn't make much sense
Can't have the Femme without the Fatale
Please don't take offense

Don't let the fruit rot under the vine
Fill up your cup and let's drink the wine
Better the devil that you know
Your love for me will grow
Because

[Chorus X2]

no no you know [repeat]

I'll be garden
You'll be the snake
All of my fruit are yours to take
Better the devil that you know
Your love for me will grow
Because

[Chorus]

no no you know [repeat]