måndag, april 24, 2006

Måndag

09.00

Känner mig inte alls bra idag. Legat och vridit mig hela morgonen och känt allt bara hopa sig över mig. Jag är så trött på skolan och vill bara den ska vara slut. Känns lockande att bara skita i allting nu.
Lång dag idag oxå. 10-16-45 och imorgon ännu värre, 8-16.45. Vill inte.
Vill helst bara gömma mig, dra täcket över huvudet och vara för mig själv. Orkar inte vara social och prata med folk.
Kalle åkte imorse och kommer inte hem förrän torsdag kväll eller fredag. Saknar honom redan, det blir så tomt på något vis. Ensamt.
MÅSTE skriva en uppsats om buddhism denna veckan plus öva inför redovisningen på onsdag. MOTVILJA.


13.55

Sitter i skolan, har religion om en timme som jag INTE känner för att gå på alls. Men jag lär väl...
Jag får inte skolka en enda lektion denna veckan, blev alldeles för mycket förra.

Jag går och känner mig usel och funderar på en sak jag gjorde i lördags. Eller sa rättare sagt, eller snarare skällde kanske.. Men va fan, ska jag inte kunna säga vad jag tycker utan att få dåligt samvete och känna mig elak? Folk kan ju va taskiga mot mig utan att det verkar bekomma dem så varför kan inte jag säga ifrån då?
Skärpning för fan.

VECKAN

MÅNDAG: Skola 10-16.45, träna 18.30-19.30, TV, slappa.
TISDAG: Skola 8-16.45, Äta hos Bena och Evelina kl. 18, fixa med Evelinas lugg, repetera inför onsdagens redovisning.
ONSDAG: Skola 10-14.35, biblioteket, träna 17.30-18.30. Skriva arbete om buddhism.
TORSDAG: Skola 8-14.35. Kalle kommer förhoppningsvis hem.
FREDAG: Skola 12.40-14-35. Träna 17.00-18.00. Myskväll med tacos kanske?
LÖRDAG: Middag kl. 20.00 på JP's med Maggi, Ola, Elisa, PO, Nina, Markus, Elin och David.
SÖNDAG: ???

Så ser min vecka ut i dagsläget iallafall. Kul va?


23.10

Borde ligga till sängs redan men det är ju så svårt att ta sig kragen och lägga sig i tid. Suttit och kollat på CSI och CSI:New York och virkat lappar. Gjorde klart de sista till nästa rad. Jag virkar 10 små lappar, varannan hela och varannan med hål som jag sen syr ihop i en lång rad med 10 stycken. Sen syr jag ihop allihop till nåt som från början skulle bli en filt, men jag tröttnade och sen låg det på is ett tag. Men nu ska det bli en väska har jag tänkt. Ska köpa tyg och fodra den, stryka på flicelin och göra något fint handtag. Så kreativ är jag.

Fick mess från Alex idag, han hade kul på festen. Träffade Elin på träningen och de hade oxå haft jättekul. Så det verkar som det var en lyckad kväll iallafall!
Fick mess från Hilde oxå, hon och Julle kom bara på bussen här utanför sen vart Julle spy igen så de fick gå av på hållplatsen efter. Sen spydde han 2 ggr på tåget till Köpenhamn och när de kom hem sov de två timmar och sen var det Hilde som vart spy...:) Men de hade oxå haft jättekul.

Pratade med Kalle innan. Han är så fin. Jag längtar efter att bygga upp ett liv, en tillvaro runt oss tillsammans, inte bara på var sitt håll. Men det är på g..:)

Nu ska jag hoppa i säng och försöka sova. Imorgon är en lång dag med tidig uppstigning..:(

1 kommentar:

Anonym sa...

Höö, hoppas du mår bättre snart :/