måndag, mars 07, 2011

Tv-kväll

Jag och mamma sitter i soffan och kämpar med att hålla oss vakna. Jag har tänt en brasa och vi har det så varmt och skönt och de gör ju det inte lättare direkt. Nu är det dock Familjen Annorlunda och sen En unge i minuten. Alltså, jag fattar inte hur man kan vilja bli filmad och att det sen ska visas på tv när man föder barn?? Det måste ju vara den mest osmickrande situation man kan vara i. Jag fattar inte folk som vill ha förlossningen på film för eget bruk heller. Skulle hellre dö än att se mig på film när jag klämmer ut en unge.

Imorgon jobbar jag kväll så Nemo ska till dagis och så ska jag och mamma fixa hans gardin. När han slutar klockan två ska vi gå till ett fik och äta semlor innan jag måste ta bussen till jobbet. Det är så mysigt att ha mamma här och på torsdag kommer pappa också. Han fyller år idag och mamma fyller på måndag så på lördag ska vi ha födelsedagsmiddag! Och så kan vi fira att mamma och pappa ska få en hundvalp om 8 veckor. En kull engelska settrar föddes igår och de ska få en tik därifrån, så roligt!

Inga kommentarer: