söndag, mars 13, 2011

3-rätters middag

Jag har inte suttit vid datorn på flera dagar men jag hoppas ni uppskattat mobilbloggningen iallafall. Mamma och pappa åkte hem idag, jag skjutsade dem till flyget i förmiddags och det kändes skittråkigt och ledsamt att de åkte. Det är så mysigt att ses och umgås och nu kommer vi inte ses på länge verkar det som.. Men vi har haft det jättebra med shopping, pyssel och mycket annat. Igår firade vi pappa som fyllde år den 7 mars och mamma som fyller år imorgon med en 3-rätters middag.

Till förrätt serverades hembakta bagels med pesto, tomat och mozzarella.


Middagen blev lite försenad så Nemo åt innan oss och medan vi smaskade i oss förrätten åt han popcorn och tittade på Mumin.


Till varmrätt åt vi lammstek med hasselbackspotatis och rödvinssås.


Och till efterrätt blev det en underbar marängtårta med citronkräm.
Det är roligt att laga mat och duka fint tycker jag. Bäst är det förstås när man får dricka rödvin medan man står i köket och kockar med igår fick jag nöja mig med ett alkoholfritt vitt vin. Inte lika kul men maten blev jättegod ändå!

Inga kommentarer: