söndag, mars 06, 2011

Shopping

Nu har vi shoppat i dagarna två, jag och min mamma. Igår var vi på Nova och jag köpte en fin mugg på Indiska, ett par leggings, två par strumpor och en fin sjal till mig själv. Nemo fick lite tröjor och mamma köpte en pyjamas, ett par byxor och ett par fina badshorts med Mumin-motiv. Kalle fick två böcker, en om jakt och en om Ozzy Osbourne.

Idag tog vi en tur till Svågertorp och jag köpte lite ljus, tyg, hyllplan, konsoller och korgar på Ikea. På Stoff och Stil hade de så sjukt mycket fint men jag köpte bara mörkläggningstyg, "pinnar" att göra en veckgardin med, en liten bit vaxduk till Nemos bord och två småbitar fint tyg. Och ett mönster att virka en fin elefant efter. Jag hade kunnat köpa så mycket mer men någonstans måste man ju hejda sig.


Nu ska jag gå ner och fortsätta virka på mitt pågående projekt, en jättefin poncho i pippi-mönster! Baskern är redan klar och blev supersöt.


2 kommentarer:

Jessica - bymom.se sa...

Men å, den där ponchon är underbar! Jag vill ha en sån till mig :-)

Linnéa sa...

eller hur, jag ska försöka göra en till mig. aningens större kanske! :)