måndag, mars 21, 2011

Power

Den här tiden i graviditeten är den bästa, och det var likadant när jag var gravid med Nemo. All trötthet är som bortblåst och jag har fått så mycket extra energi. Jag får massa saker gjorda, orkar gå upp tidigt på morgonen och ändå hålla igång utan att bli trött en hel dag. Jag har massa energi till att pyssla och baka och greja och det är härligt.

Idag gick jag upp vid 8 och förmiddagen ägnades åt att plantera om pelargorna. Sticklingarna får vänta någon dag till för jorden var så frusen så den måste tina upp. Slängde ihop en deg och bakade ett supergott och enkelt havrebröd och under tiden det jäste organiserade jag lite i vår lilla och stökiga hall. Kalle har satt upp en hylla på ena väggen där han, jag, Nemo och Hästen ska ha varsin korg med vantar, mössor, solglasögon och sånt som annars ligger överallt. Lättare att hålla iordning och ha koll på vems saker som ligger var.

15.13 tog jag bussen till jobbet och ska jobba till 9.30 imorgon. Om vädret tillåter ska jag och Nemo träffa Jenny och Oliver på lekplatsen efter dagis och det ser jag fram emot. Och Kalle åker till Agusa imorgon för att hugga och stannar tills på onsdag vilket betyder ENSAMTID för mig! Lovely, en kväll för mig själv tillsammans med Desperate Housewives och Cougar Town. Jag ska även ha ensamtid på lördag för då ska Kalle och Jörgen festa i Malmö och sova i Kalles mammas övernattningslägenhet. Det var min idé och det ska bli underbart med lite tid för mig själv. Jag behöver en hel del tid ensam och när jag inte fått det på ett tag blir jag knäpp.

Nu ska jag fortsätta att virka på min elefant, kroppen är klar och jag har precis börjat med huvudet.

3 kommentarer:

Mirijam sa...

Jag kan inte låta bli att känna mig hedrad över att ni kallar bäbisen för hästen :)

Maja sa...

Fy på sig!, inte lägga upp goda grejor utan recept till desamma.

Linnéa sa...

mirijam: haha ja han kanske ska bli ett derby-proffs som du ska lära upp? pinkpony jr?

maja: jag är på jobbet men ska lägga upp receptet när jag är hemma igen, promise!!