fredag, februari 12, 2010

Vi fick en elräkning idag och jag fick en CHOCK när jag såg vad den låg på. Den var sjukt hög och eftersom vi betalat mycket pengar för att byta hela värmesystemet känns det ju inte så kul. Jag ringde de som installerat värmepumpen och de nya elementen och de ska komma ut och kolla så alla inställningar är rätt. Vi har även upptäckt att de inte isolerat rören på vinden ordenligt utan bara lagt isolering på rören och inte packat in dem vilket är helt galet. Nu när det är så kallt har ju rören blivit iskalla vilket kan ha bidragit till den höga elräkningen.

Sen gick jag in på www.elskling.se och kollade upp vilket elbolag som är billigast för oss och bytte från jävla Eon till ett annat bolag och kommer nu spara ca 35 öre/kwh.

Så, nu ska jag släppa de här och njuta av helgen!

Inga kommentarer: