torsdag, februari 04, 2010

Senaste dagarna har jag varit så trött. Jag har lagt mig tidigare än vanligt och faktiskt kunnat somna på en gång och sovit tungt. Men hela dagarna är jag jättetrött fast jag borde vara utvilad. Idag har jag ändå städat huset och städat till kaninerna, bäddat rent till Nemo och i vår säng plus skrivit inköpslista. Jag orkade inte fara och handla utan ska göra det imorgon efter föräldragruppen. Kalle vill inte följa eftersom det bara är mammor där så jag ska fråga om han kan tänka sig städa bilen. Den måste bli ren innan Ullareds-trippen. Det är riktigt skitig nu och det är faktiskt mest Kalle som stökar ner den.

Fyra imorse vaknade jag av att Nemo hostade en massa, men han vaknade inte. Nu hör jag hur han ligger och nyser men jag tror inte han vaknat av det. Han sover så bra nu när han får gröt innan han lägger sig.

Vi har massor med snö, nästan till knäna. Det är fint och bättre än slask men det är lite jobbigt för en del dörrar går knappt att öppna och stänga, bilarna går inte att få av gården utan att det krånglar och kaninerna har så mycket snö att de kan ta sig ur hagarna för att staketen blir så låga. Igår rymde Charlie men jag fick tag i honom direkt som tur var. Inte så sjukt roligt att jaga en kanin i några decimeter snö kan jag lova.

Nu ska jag klippa lite bitar till mitt lapptäcke jag håller på med. Jag blev inspirerad när jag var hos Evelina i måndags och mitt lapptäcke kommer vara en blandning av två olika dalahästtyger och ett blått tyg.

2 kommentarer:

Mirijam sa...

kanske lilla fröken har järnbrist? vill ni ha blodpudding när ni kommer på middag? :)

Linnéa sa...

du det är inte helt omöjligt. jag äter gärna blodpudding, I love!!!