onsdag, februari 24, 2010

Igår var jag, Mamma, Kalle och Nemo till Malmö och shoppade. Mest shoppade Nemo som brände hela barnbidraget. Det blir till att snåla med blöjorna den här månaden.



Kalle tycker att jag köper för mycket flickkläder till Nemo men jag tycker det är så jävla fjantigt att bry sig om det. Nemo har haft ett par rosarandiga tröjor, ett par ljusrosa strumpor med glitterprickar och bruna byxor och body med rosa kaniner som Kalle tycker är för tjejigt. Han tycker i och för sig allt med kaniner är för flickor. Men vad spelar det för roll? Nemo bryr sig ju inte och jag tycker han är jättefin i alla slags färger. Det är tråkigt att hålla sig till genusramarna som många är så livrädda för att lämna. Kalle påstår att hade vi fått en flicka hade jag inte köpt pojkkläder men jag lovar och svär att alla de plaggen på bilden hade jag även köpt till en flicka. Men jag hade även köpt klänningar och mer rosa kläder också. Jag ville köpa ett par strumpbyxor med kurbits med det tyckte Kalle var på gränsen, som om jag önskade att Nemo var en tjej. Men när vi är hemma och mysr kan han ju ha strumpbyxor och body att leka i, det är säkert hur skönt som helst. Jag köper vad jag vill och strumtar i vad alla andra tycker. På dopet dukade jag med rosa servetter och det var lite "men det är ju en pojke som döps"-kommentarer på det.

Idag var vi på simning igen. Kalle badade förra veckan och jag såg mycket fram emot att få bada idag men så kom min mens tillbaks som en inte efterlängtad gäst. Fy fan vad tråkigt. Så Kalle fick bada idag igen. Nemo dök för andra gången och det gick jättebra. Han är så söt när han simmar omkring och tittar på allt och vill ha alla leksaker.

8 kommentarer:

Lilla Anna sa...

jag har hört att våren inte ska komma förän i maj!!??? SKRÄCK!!

Mirja sa...

härligt inställning. Jag känner samma. Igår hade Silas en röd tröja med tryck av en blomma på, enligt vissa "tjejig" men jag tyckte den passade jättebra även på killar. och strumpbyxor är KANON! Silas har på sig det nästan varje dag, perfekt när vi går ut att ha under tjockare byxorna och strumpor som inte ramlar av, och hemma tar vi av byxorna och han har bara body och strumpbyxor. (om du kikar i min blogg igår så har har silas en röd tröja där, den med blomman på SAMT strumpbyxorna)! Hehe! Men strumpbyxorna är mörkblåa iaf :) han har vita också.. som är jättesöta! Niklas kommentar på dom var att det är ju bara spetsen i rumpan som saknas!

evelina sa...

skit i vad kalle tycker - vildes snopp har inte trillat av än :)

var har du köpt dunderklumpen kläderna? vilde har en grön pyjamas med en dum en men det var det enda de hade där vi var.

puss!

Jenny Shima sa...

Vi kör både rött och lila på Oliver för han passar bra i det och andra starka färger. Det är väl upp till oss som är föräldrar att våga utmana den snäva indelningen av rosa och ljusblått.

Enda fördelen med att få mens är att kroppen funkar så man kan skaffa fler barn men annars är det verkligen inte en välkommen gäst.

Linnéa sa...

anna: nä du, då DÖR jag!!!!!

mirja: tummen upp för Silas, Nemo ska oxå få strumpbyxor!

Eve: haha och vilde fick beröm för sina kläder på dopet! KLäderna köpte vi på Coop, det var ta 3 betala för 2!

Jenny: ja det tycker jag vi ska göra, skit i vad som är tjej- och killkläder. det är bara så töntigt.

Mirijam sa...

Men SKOJA att den där My little pony-tröjan hamnar i lådan med bäbiskläder som vi ska få ärva, right?

JmL sa...

Jag tycker att du gör helt rätt! och jag tycker också att du borde köpa en såmn my little pony tröja till mig med!

äppelblomman sa...

Skit i vad Kalle säger om flick o pojk;-)!
Jonas hade köpt 2 rosa nappar till bebben idag o han klär sig jättebra i det;-)!!!