tisdag, februari 02, 2010

Att få vara med om ett barns uppväxt och utveckling är det bästa jag har varit med om. Nemo är en underbar lite kille och jag tycker självklart han är så duktig och en riktig A-bebis. Att lära känna honom och lära sig nya saker varje dag är så himla fint. Vi har fått in jättebra rutiner de senaste dagarna och Nemo lägger sig utan krångel kl 21 på kvällen. En lagom tid tycker jag, just nu iallafall, för då kan man ha en timmes soffmys och varva ner innan han ska sova. Två dagar nu har jag gett honom en portion gröt innan läggdags och nu sover han mycket bättre.

En annan sak som förändrats är att han nu verkar medvetet söka tröst hos mig, på ett annat sätt än innan. Jag vet inte hur jag ska förklara, det kanske bara än inbillning, men om han är ledsen eller väldigt trött så lägger han sig med huvudet på mitt bröst på ett medvetet sätt. Som om han vet att jag är hans mamma och det är här trösten finns. Han är fin, min lilla Nemo, den bästa som finns!

Inga kommentarer: