tisdag, december 19, 2006

Separationsångest?

Jag har nyss kletat i en massa hårfärg och sitter och tänker på det stora beslutet jag har tagit och som jag börjar längta efter ska ske.

Jag har ju funderat ett tag på om jag ska klippa av dreadsen, men slagit bort tankarna efter ett tag. Det tog ett bra tag att förlika sig med tanken utan dreads, men nu har jag gjort det.
Jag ska klippa av dom.
Men inte "bara så där".
Jag vill inte ha kort hår, för jag passar inte i det och trivs inte heller.
Så jag har lejt Ida att hjälpa mig reda ut dreadsen så gott det går. Vi redde ut 10 stycken i luggen för ett par år sen och håret var faktiskt jättebra kvalité med tanke på hur länge det varit dreads.
Det tog sin lilla tid men det gick och det ska det gå med resten av håret har jag bestämt. Mitt eget hår har växt och blivit jättelångt, en bra bit nedanför axlarna. Jag vet att det inte går att reda upp allt, jag får klippa av en liten bit iallafall. Men jag ska sätta i ett träns löshår direkt och klippa mig i liknande frisyr som Rachel Bilson.



Jag längtar jättemycket efter att ha "vanligt" hår och kunna klippa frisyrer men samtidigt så känner jag en viss ångest. Jag kommer inte kunna ha fina turbanfrisyrer längre och det är himla fint...
Men men, om jag ångrar mig så är det ju bara att göra nya dreads, inte mer med det.

Dreadsen har ju blivit lite av en identitet, jag har ju haft dem i snart 5,5 år men det ska inte hindra mig! Jag vill förnya mig och så får det bli!
I januari ska det ske och jag längtar... Men tänk om jag ångrar? Ojoj hur ska det gå.....




Pre-dreads


Kommer sakna...

11 kommentarer:

Anonym sa...

är ju alltid kul att förnya sig lite, du kommer säkert bli skit snygg med "vanligt" hår också. men måste kännas konstigt sen när du fått bort dreadsen när du haft de så länge.. du är skit snygg i dreads också förresten. :)

Anonym sa...

Jag tror det kommer bli jättefint :D

Anonym sa...

Shit pomfrit, det är dags nu alltså! Det kommer att bli tomt men toksnyggt :)

Anonym sa...

Tur att det inte är vice versa då, det hade varit jobbigare att ångra sig tvärtom. Det blir nog finfint. Kram!

Anonym sa...

...var det ju skrev jag ju trodde jag!

Anonym sa...

Vilket spännande beslut! Och det har rätt, dreadsen blir som en del av ens identitet, därför kan det vara skönt att klippa av sig dem också, för att visa för sig själv att ens person inte sitter i håret :D

Jag tror den frisyren du vill ha kommer klä dig enormt bra!

Linnéa sa...

fia: tack så mycket, jag får försöka tänka på det och hoppas det går som jag vill..:)

dessi: tack, jag hoppas verkligen det. annars blir det nog många tårar...

eve: ja nu är det dags, känns konstigt! du ska inte med..;)

Lisa: I hope soooo....:) jag ska bli OC-brud..;)

raur: jag hoppas bara att det går som det ska och att det blir fint. men lite nerväöst är det. men et känns bra att ha tagit beslutet iaf!

Anonym sa...

Jag har ju bara haft mina i tre år så jag kan kanske ha dom ett tag till....

Anonym sa...

Linnéa! det finns tydligen ngt mirakelmedel som man använder på hästar som man tom. kan reda ut dreads med! Vet inte vad medlet heter men det måste man ju kunna få reda på på ngn affär som säljer hästgrejor, kan ju vara värt att kolla upp!
kram

Linnéa sa...

jonna: ahhhh fan vad bra! tack så mycket, det ska jag ta och kolla upp! mycket bra tips..:)

Anonym sa...

Det blir spännande att se!!