fredag, december 15, 2006

Julisar

Så var det äntligen fredag igen!
Allra sista dagen på praktiken också. Vi hade utvärderingar och sen gick vi ut och åt på El Patio på Värnhem.
Lite vemodigt att vi är klara där nu, men vem vet, kanske kommer man sommarjobba på antingen häktet eller Kirseberg.

När vi ätit gick jag och Mercedes på stan och tittade i lite affärer. Bla Gudrun Sjödén och där gick vi och suktade efter alla fina kjolar och klänningar.
På Indiska köpte jag lite julklappar och ett par presenter till mig själv och Mercedes en jättefin kofta på rea.
På HM köpte jag en tuff döskalle kjol till kusin Emma i julklapp och så köpte jag ett par urfula tights på rea som jag ska mysa runt i här hemma. Randiga, glittriga är dom. Ett bra komplement till de blommiga långkalsongerna i storlek 50 typ som stackars Kalle får se mig i varje kväll här hemma.
Nu är alla julklappar klara förutom till min kusin Mikael, men det får bli ett presentkort någonstans. Ska köpa något till Ida också. Hon hade varit här idag och lämnat en julklapp från henne och Marika. Ett stort paket från MakeUpStore så nu är jag jävligt nyfiken..

Har precis slagit in alla julklappar som jag inte ska ta med upp till Dalarna och de är så fina. Inte i närheten av Ninnis men hon ska få ge mig en paketinslagarlektion sen tänkte jag..:)

Jag längtar till julafton då Kalle öppnar mina julklappar. Till honom har jag köpt:
  • En jättefin rund lampa som han vill ha på balkongen från The Living Room.
  • En brun, lite glansig skjorta. (Den är inte så bögig som den låter)
  • En brun slips från Dressman.
  • En väggklocka som ser gammaldags ut från Indiska.
  • Ett fondueset. (Jag undrar om Kalle ens vet vad fondue är..)
  • Ett par rosa kalsonger med bulldogs.
  • En sån där bulldog man kan köpa på ICA med stort huvud.
  • En Pirates of the Carribean-almenacka.
  • Sen var det nog inget mer...

Till mor och far har jag köpt:

  • En DVD med Solstollarna.
  • Kalsonger och strumpor till pappa.
  • Doftljus till mamma.
  • En turkos tunika med paljetter till mamma.
  • En svart skjorta med svart sidenslips till pappa.
  • Diamanter att dekorera ljus med till mamma.
  • En löpare i guld och rött från Indiska till mamma.
  • En kalender med Ebba.

Till Oa och Sussie har jag köpt:

  • Hahahhahahha det trodde ni va??????!!!!!

Nu ska jag pyssla vidare här hemma. Har köpt en nybakt ciabatta som jag ska äta med brieost och grönsaker sen. Ska även se på OC ikväll. Har laddat hem några avsnitt från nästa säsong som jag känner att jag inte kan vänta med. Sorgen efter Marissas död måste bearbetas och jag kan inte vänta tills i januari med att gå vidare. Anna i min klass tycker jag är störd och inte har något liv. Elakt.

Imorgon är det julfest med grannarna, wohooo!

6 kommentarer:

Anonym sa...

du är så pysslig och duktig!

Anonym sa...

ehhh det låter som om du är jäkligt pank nu...... tack för dte fina julkortet förressten. Vilde störtgillade hästen såklart :)

Linnéa sa...

Lisa: tack så mycket, du fick julkortet va?

Eve: jag tänkte han skulle gilla den bilden..:)
Du jag är inte lite pank, jag är MYCKET pank och så får vi inget csn förrän i januari, wohoo!

Anonym sa...

Jag får csn nu redan den 22 december, borde ju du med få tycker man :) Annars är det lite fuskigt!

Linnéa sa...

raur: det tycker jag med men en i min klass hade ringt och frågat och då hade dom sagt att hon inte fick nåt förrän i januari..:/

Anonym sa...

Det där med csn låter skumt, har du inte fått nånn utbetalningsplan? jag ska oxå få ett nu, fast bara ett halvt.