måndag, december 04, 2006

Frida Kahlo

Kom precis hem efter att ha varit hos Mercedes hela kvällen.
De hade supermysigt hemma hos sig och jag har fått låna en Frida Kahlo-bok med massor av fina bilder! Ska försöka mig på att måla av någon..

På tal om målningar. Mercedes man är konstnär och när de träffades för 14 år sen målade han av henne och den tavlan hänger i vardagsrummet. Så vacker! Helt otroligt...


Praktiken har varit bra idag.
Ett till samtal med anstaltsdirektören som gjorde mig ännu mer förbannad, men sen kom faktiskt kvinspen och bad mig om ursäkt!
Hon tog på sig allt, sa hon agerat och handlat fruktansvärt dumt och jag fick säga hur jag kände.
Det känns bra, jag har fått upprättelse och jag tycker jag har kämpat och drivit det så långt som räckt för mig.
Jag hade lika gärna kunnat lagt mig direkt och bara varit ledsen, men jag har stått på mig och det är en otrolig befrielse.
Så nu kan jag släppa det och gå vidare, en erfarenhet rikare.


Nu måste jag sova. Var dödstrött imorse och hela förmiddagen.
Är helt slut nu men är sugen på att börja läsa Frida-boken. Fast egentligen borde jag läsa psykologi... Jävla skit. IMORGON ska jag börja..


Inga kommentarer: