lördag, februari 28, 2015

Långpass & Kaniner

I förmiddags drog jag ut på veckans långpass. Senaste veckan har benen känts tunga och idag var inget undantag. Fick ihop 14 kilometer iallafall och kan summera veckan till 40 kilometer. 

Lite bak och mys med barnen och sen ut till kaninerna. Upptäckte en stor, hård knöl på Tusan och det sig ut som ett bett som blivit infekterat. Han bråkade med Bilbo ordentligt för ett tag sen så det är väl han som är boven. Jag tryckte lite på bölden och ett av de runda såren lyfte sig som ett lock och ut kom tjockt var i mängder, så vidrigt. Jag tömde hela bölden iallafall och tvättade med sprit och så får jag tvätta tvätta tvätta och hoppas det blir bättre, annars får det bli veterinären.

Tusan var så duktig och låg helt still på sidan i mitt knä medan jag tryckte och tvättade. 

Gosade en massa med Chibs också. Han är så lugn och fin och jag tycker att hans ögon är så lugna och ser så kloka ut. Jag har känt mig ledsen idag och att vara ute hos kaninerna och pyssla och gosa hjälper faktiskt en massa. Löpning och djur - oslagbart.


Ikväll har jag och barnen varit hemma hos kompisar ett par gator bort och lagat pizza och haft en trevlig kväll. Barnen la sig direkt vi kommit hem och jag har legat i soffan och druckit te och ätit ekologiskt godis från senaste Healthy Boxen.

<3

Inga kommentarer: