lördag, februari 07, 2015

Fredagströttheten

Igår somnade medan jag läste min bok. Jag somnar aldrig så, eller i soffan, men fredagströttheten ska man inte underskatta och då har min vecka inte ens varit så ansträngande.

Jag jobbade igåroch ska jobba helgen men det är min bästa jobbhelg med jouren lördag till söndag så jag börjar inte för tre i eftermiddag. Igår hann jag med ett långpass innan jobbet. Jag har faktiskt inte använt min pulsklocka på ett tag men nu ska träningen upp ett snäpp igen och då ska jag köra på kvalitet. Så ett lågintensivt långpass med puls under 142 blev det. En timme och fyrtio minuters spring, 15 kilometer, med sol, snö och minusgrader. Riktigt härligt.


Idag känns det väldig vårigt ute då fåglarna kvittrar, det är tre plusgrader och snön smälter. Det ser sjukt tråkigt ut ute, slabbigt och smutsigt. Längtar tills våren kommer på riktigt och torkar upp, nu är allt så blött hela tiden. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är lite våraktigt ute. Men ändå inte "på riktigt". Smått frustrerande faktiskt. Hihi! :-)

Kram M