onsdag, mars 18, 2015

Onsdag

Jag har varit ledig idag och passade på att städa på förmiddagen innan jag gav mig ut på ett distanspass. Det har ju blivit riktig vår nu och det är så himla härligt. Det är så mycket lättare att ta sig ut nu än när det var grått och ruggigt varenda jäkla dag. Idag lyssnade jag på P1 Dokumentär om assisterat självmord. Usch det var så sorgligt, inget som gav springbi benen direkt. Men nio kilometer blev det, asfalt och skog, med solen i ögonen.

En runfie jag blev riktigt nöjd med, den känns riktigt stark!

Eftermiddagen spenderades ute i trädgården. Jag fick flow och fixade iordning mina pallkragar. Förra året gjorde jag också om dem men all odling blev katastrof då mördarsniglarna slemmade ner allt och rådjuren klampade runt i kragarna. Nu byggde jag upp tre stora pallkragar på varandra och så två små med dubbla kragar. Bottnen täckte jag med gammal jord, sen ett lager med gödsel (gammalt kaninbajs-, kiss och hö), lite mer gammal jord, sen bark och flis och högst upp ny, fräsch jord. I höstas stoppade jag ner två-tre potatisar i jorden och nu när jag grävde upp den så var där fullt med små potatisar. Det trodde jag aldrig. Nu är de nedtryckta i jorden igen så de kan föröka sig och växa ännu mer.

Nu jäklar ska det odlas!

6 kommentarer:

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Verkligen snygg bild! Ser ut som något i runner's world:)

ninafreak sa...

Hej Linnea!
Jag gillar verkligen löpnings-delen i din blogg, den är verkligen inspirerande och även om jag verkligen bara kommer ut ibland är jag helt med på känslan av att ha det som sin träning istället för att stå och svettas i ett gym inomhus.

Jag vill nu fråga - bara för att detta är en rolig del av löpning tycker jag - var kommer alla fina kläder ifrån? Och även, hur tänker du i valet av dem? Solen är ju framme mycket nu, men det är ändå rätt kallt och både öron och hals kan ibland bli hårt åtsatta ju. Var ute häromdagen och sprang en runda med bara headsetet o öronen, kändes som någon slagit mig hårt på det högra när jag väl var klar, tror det var kylan.
Och tröjor, hur tänker du där? Byxor, vad tycker du är viktigt i form av resår etc. Hade varit superkul att veta!

Tack för en fin blogg som jag nog baske mig följt både regelbundet och sporadiskt sedan du och din karl (jag stavar inte hans namn med liten bokstav utan nu ska det stå karl som i make, man , män, kille etc) bodde i malmö och du hade dreads och terrarium i lyan.

Hej!

Anonym sa...

Härlig runfie!!
Och åh, vad jag skulle vilja odla. Har inte tagit mig tiden, men bor ganska bra faktiskt. hm... :-)

Kram M

Linnéa sa...

CharlottaSofia: åh tack!

Ninafreak: vilken kommenterar, vad glad jag blir! Både för att du blir inspirerad och för att Du hängt med så länge! Din fråga kommer få ett helt eget inlägg!

Rund: do IT do it! Så gott med egen sallad!

Unknown sa...

klappar händerna av upphetsning och nöjd-het! :) ser fram emot detta!!

Unknown sa...

hm, har jag två konton? aja. jag är båda... herregud. klappar dock i händerna än :)