tisdag, mars 03, 2015

Garmin Forerunner 220

Igår kom min Garmin Forerunner 220, snabb leverans då jag beställde den i torsdags. Även pulsbandet kom fast jag fått ett mail om att det var slut på lagret och skulle ta 4-5 dagar att komma in igen. Jag var ju bara tvungen att provspringa den direkt så efter att ha läst lite smått om funktionerna och fått igång det väsentliga så gav jag mig ut på en tur. Efter bara en gång så är det några saker som jag direkt förälskade mig i: Den stora displayen där jag kan se tid, distans och hastighet samtidigt. Satelliterna hittade klockan direkt, inte stå och gå fram och tillbaka och vänta (vilket bara är här i skogen det varit så, på andra ställen går det oftast fortare). Den är tydligare med att signalera varje varv (kilometer). 

Sen finns ju en massa finesser som jag får läsa in mig mer på, som intervallprogram och träningsprogram. Man kan även ställa in så att klockan varnar när man kommer under eller över en viss hastighet eller puls. Perfekt när jag springer lågintensivt och ska hålla mig under en viss puls, eller på ett lopp när jag vet vilken hastighet jag måste hålla för att komma i mål en viss tid. Jag är än så länge mycket nöjd och jag hoppas jag och 220 får lika mycket kul ihop som jag och tian har haft. Den ska flytta vidare till CharlottaSofia och det är nästan med lite sorg i hjärtat jag ska skicka iväg den. Den har ju ändå varit med på mycket, första halvmaran, första maran, första gången jag sprang sub50 på milen... Nej nu får jag ge mig, det är bara en klocka! *snyft*

11 kilometer blev det idag, mestadels trail.

Inga kommentarer: