fredag, december 02, 2011

Skånsk vinter

Att lämna på dagis i fleece, regnjacka och gympaskor i december är ett tydligt tecken på att man befinner sig i Skåne. Riktigt tråkigt! Det är den andra december och det bara regnar. Nej lagom med snö och 5 minusgrader vill jag ha! Tror jag får köpa mig en burk med sån där snöspray och täcka rutorna så man slipper se ut.

Men, det är fredag och jag ska göra ett nytt bioförsök ikväll! Nu får sjukdomarna hålla sig borta för jag behöver få komma ut, äta popcorn och bära icke amningsvänliga kläder en kväll.

Men nu ska jag och Leon ta en sväng med dammsugaren och städa igenom huset lite snabbt. Sen väntar nog en lussebulle och pepparkaka på mig..






2 kommentarer:

äppelblomman sa...

Åh ja fy fasen:-( Förra året hade vi massor av snö, -10 grader och solsken... Guuuud va jag vill ha det nuuuu!
Ha en superkul kväll!
Kram K

Jöns Marie sa...

Vi har plusgrader och snölöst i Dalarna med!