onsdag, augusti 26, 2009

Imorgon åker mina föräldrar hem efter att ha spenderat en vecka här hos oss. Jag vet inte hur jag ska fixa att vara helt ensam. Det har jag inte varit innan för när Kalle vörjade jobba var ju mamma och pappa här. De har varit så hjälpsamma. Gått med Nemo när jag behövt vila. Mamma har diskat och lagat mat varje dag. Pappa har lagat grejer, klippt gräset och rensat ogräs. mamma har städat och pysslat med en massa som jag inte har tid med. Usch vad tråkigt att de ska åka. Nemo kommer sakna dem så mycket och de kommer sakna honom. Men det är inte så länge tills vi ses igen. Pappa kommer tillbaks redan nästa helg eftersom han ska jobba i Helsingborg och sen åker vi upp vecka 42 när det är älgjakt. Ibland är det tungt att bo långt ifrån familjen..

2 kommentarer:

Lisa Gittan sa...

Åh jag förstår dig precis! Det suger att vara själv hela tiden.. Men Kalle kommer hem på kvällarna, eller jobbar han också borta? Du ska se att det kommer gå jättebra, men självklart tråkigt att ha familjen så långt borta.

Kram från Lisa och Juli

Anonym sa...

Vad tråkigt! Jag förstår dig exakt! Jag kommer ihåg när min dotter född och vi spenderade 3 veckor hos mina föräldrar. Att åka hem efteråt var inte kul alls. Jag kände som jag skulle inte klara mig själv hemma med en bebis och allt.
Men det kan man!
Det är så svårt när familjen är så långt borta... min familj är på andra sida havet...
Det kommer att gå skitbra!
Jag skickar massa kramar!