onsdag, juni 14, 2006

Positivt

Positiv dag i många benärkelser!


  1. Lunch med Kalles mamma Karin. Läskigt, men det gick bra. Det hela började med att Karin hade pratat med Kalle om att vi skulle få deras nyckel till lägenheten så vi kan ha den hos grannen Ninni ifall jag skulle råka låsa mig ute. Kalle berättade då att jag kommit in på utbildningen i Eslöv så hon ringde för att gratulera och för att bjuda ut mig på lunch när hon skulle till Malmö på onsdagen (idag). Vi träffades vid triangeln, promenerade upp till Möllan och åt på La Empanada inne på Leonard. Det gick bra men jag tycker det är jobbigt med föräldrar. Detta var nog första gången jag umgicks med en pojkväns mamma på tu man hand också. Jag blir supernervös, vet inte vad jag ska säga och tror de tycker jag är konstig. Men Kalle har sagt att Karin tycker jag har ett mycket trevligt sätt och är duktig och kreativ. Så det så.
  2. Ulrika var hemma på besök. Min ex-roomie Ulrika jobbar just nu på Astrid Lindgrens värld och har innan dess jobbat i Norrland med diverse projekt, så det var ett tag sen hon var i Malmö och det var så kul att träffa henne. Hon var jättefin, hade gått ner mycket i vikt för att hon jobbat en massa och är numera blondin. Tyvärr var hon lite naken i ansiktet för hon fick inte ha piercingar på jobbet. Eftersom de jobbar på Astrid Lindgrens värld får de absolut inte ha piercingar, tatueringar, skrikfärg på håret, dreads eller annat uppseendeväckande eftersom de inte ska ta uppmärksamheten på Pippi, Madicken, Karlsson och company. Säga vad man vill om det. Ulrika bor i Bullerbyn och jobbar i Törnrosdalen, så jävla mysigt det låter! Vill åka och hälsa på.

  3. Gamla lägenheten är snart ett minne blott. När jag kom hem efter att ha träffat Ulrika, Evelina, Offer och Makke så kilade jag över till gamla lägenheten för att packa ihop julpyntet jag glömt i ett skåp. Det var färdigtapetserat och kanonfint! Och så låg det ett brev från husvärden där det stod att allt blivit godkänt med uthyrningen! Så jävla skönt, nu slipper jag tänka på det mer!!! Slängde allt som skulle slängas i källaren, dammsög och torkade golven och bar hem en låda med det sista skrotet jag skulle ha hem. Nu är det bara lite smågrejer som ska städas, två sopsäckar ska slängas och så ska några grejer i källaren bäras hem. Sen är allt klart!

  4. Bokmal. Jag beställde 3 böcker från litteraturlistan jag kan tjuvstarta på i sommar: Tony Olsson - Chockvågor, Katarina Wennstam - Flickan och skulden och En riktig våldtäktsman.

  5. Imorgon. Imorgon kommer Lina hit, vi ska till Evelina och vara dreadssällskap och äta god rabarberpaj.

  6. Kättbo. om exakt en vecka är vi alldeles strax framme i Mora där pappa väntar med bilen för att köra oss till Kättbo. Längtar!!!

1 kommentar:

Mayumi sa...

Hahahaa! Vilken schysst bild du la upp på din farsa!! :) Ska bli najs med grill, midsommar, Ebba, dina föräldrar och Dalarna igen!! :)