torsdag, juni 15, 2006

Och hon älskade dem alla

Jag har en besatthet av klänningar. Jag älskar klänningar, både att köpa och använda dem.
Så, nu har jag fotat dem och undrar vad ni tycker. Vilken är snyggast? Mest i DIN smak? Vilken gillar du inte? Har du själv någon av dem?
Observera att de kommer ju inte till sin fulla rätt på galje.





1. Grön/svart mönstrad klänning. Köpt på JC i Mora julen 2004.
2. Svart "spets"klänning från Indiska i Malmö. *NY*
3. Dimturkos crépeklänning från HM's nätbutik. Köpt i mars.
4. Turkos frottéliknande klänning från Indiska i Köpenhman, köpt förra sommaren.
5. Mönstrad klänning från Indiska i Borlänge. Snyggast till byxor. Köpt förra sommaren.
6. Grön halterneck-klänning med blommor från HM's nätbutik, köpt förra våren.
7. Hippieklänning från HM i Malmö, köpt på rean i januari.
8. Rosa klänning med spets och glitter, ärvd av min moster som hade den på 60-talet. Använd av mig sen 1997.
9. Klänning i 60-talsmodell med skärp under brösten, sydd av mig i februari. Tyg från Stoff och Stil.
10. Indianklänning från Vero Moda, fyndad av mig på Tradera i vår.
11. Duvali-klänning från Indiska i Malmö, köpt förra våren.
12. Tunn, svart klänning med blommönster från Indiska i Köpenhamn. Köpt i december förra året.
13. Röd/vit blommig klänning, jag har haft den sen jag var 8(!) år.
14. Svart klänning med broderier från HM i Malmö, köpt i februari förra året.
15. Mönstrad klänning från HM's katalog. Köpt sommaren 2000.
16. Mönstrad halterneckklänning från Indiska i Malmö. *NY*
17. Brun klänning med paljetter, köpt på HM's rea i Malmö i augusti förra året.
18. Blommig klänning från Indiska i Köpenhamn, köpt förra sommaren.
19. Crépeklänning med broderier från HM i Malmö, köpt sommaren 2003.
20. Rosa mönstrad klänning från Ellos nätbutik. *NY*


(jag har några till men de är i tvätten)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åh du har så skön smak :)
så nr 1,12 & 16 vart jag helt förälskade i... Men den nya rosa (längst ned) den var bra fin den med. Bra köp ! :PP

Mayumi sa...

Asså, jag beställde en likadan från HM, den tredje klänningen uppifrån men den såg inte klok ut på mig. Jag tycker alla klänningar är söta men favoriten blir väl ditt senaste inköp måste jag nog säga :)

Mayumi sa...

Jepp, crepeklänningen var det fast jag köpte en grön har jag för mig. Ja, man såg väldigt bred ut i den så jag valde att skicka tillbaka. Hittade en jättesöt klänning på HM förra veckan, kändes lite empirstil sådär men den var alldeles för kort för mig. Mina ben såg inte kloka ut :) Så nu håller jag mig till kjolar tills jag springer på nån klänning som verkligen är WOW! och pasasar på mig.....

Anonym sa...

Åh så mycket klänningar du har! Ge mig din turkosa!!! (nr 4) Har ingen av dina klänningar, men skulle gärna ha :) Är ingen som jag inte tycker är fin.. Skulle nog inte passa i färgerna på nr 5? Fast jag vet inte..den var ju också snygg.
Och just ja, nej jag har aldrig beställt från Asos..bara kollat och önskat. Beställer inte så ofta från internet för jag är så petig med hur allt ska sitta. Min kropp e så skum tycker jag :(

Anonym sa...

Nummer 3 har jag med, fast i djupare blå. Den verkar poppis! :)

Nummer 7 ser jättemysig ut!

Anonym sa...

Ja synd att du köpte den förra året, annars hade jag härmat dig o köpt likadan :) Nej uh jag e inte slank.. Har smala ben o armar, men själva kroppen e kort o mullig. Totalt oproportionelig. Här i tyrkie blir man dessutom helt depprimerad av att pröva kläder, kommer ofta inte i L ens.

Anonym sa...

Nä du ser helt mini ut. Här känner man sig som en gigant.. Tycker inte folk e mer smala än hemma, men däremot korta! Killarna e helt fyrkantiga hihi.

Mayumi sa...

Tro mig jag har varit på Indiska o provat klänning. HIttade en svart med broderier på som jag tyckte mkt om men enda nackdelen med den var att jag upplevde den som väldigt genomskinlig så det kändes som att alla kunde sig rakt igenom den.....så därför köpte jag den inte... :)
Men jag letar vidare :)

Mayumi sa...

Jag vet inte vad som händer faktiskt. Han trivs väl med livet såsom det alltid varit antar jag. Medan jag känner att jag vill utvecklas och förändra vissa saker. Jag mår pissdåligt men han fattar inte det tror jag......

Anonym sa...

Den är hemskt fin, men du har rätt i att man blir lite bredare i den... Jag är ganska bred i mig själv så jag tänkte att det var det gamla vanliga;)

Mirja sa...

3,4 och 6 var klänningar i precis min smak. Har dock inte själv någon av dom =/ Många klänningar du har förresten. Jag äger nog bara 2-3 plus några strandklänningar. Behöver nog några till! hehe