onsdag, januari 25, 2006

Nästan glad


Jag är så trött. Borde lägga mig, men samtidigt vill jag så gärna börja virka den gröna randen med glitter i mössan jag håller på mig, och så vill jag fortsätta läsa den spännande boken Saknad (Karin Alvtegen).

Kalle kom med ett litet bord till mig ikväll. Ett smalt, avlångt bord som jag ställt mellan soffan och fotöljen. Fint fint.

Jag vill gå ut på fredag, när jag äntligen får pengar. Men jag har så satans mycket att läsa till måndag och tisdag. Läsa in mig på hela kristendomen, läsa ett häfte i filosofi plus läsa 4-5 kapitel i historia och göra instuderingsfrågor så jag klarar det muntliga hemska förhöret på tisdag.
Och går jag ut kommer jag ju vara bakfull en hel dag och då får man ju fan inget gjort. Så jag är kluven. Vill så gärna men borde verkligen plugga istället.

Nu ska jag borsta tänderna och krypa ner i sängen med en mysig Kalle.

Inga kommentarer: