söndag, januari 29, 2006

Gråter..



Min älskade lilla Pölsa var jättesjuk när jag kom hem ikväll. Han lät fruktansvärt när han andades och man såg hur hans lilla kropp verkligen kämpade för att få luft. Han ville inte äta och han kissade på mig flera gånger när jag höll honom i famnen.
Så nu, nästan precis ett år efter att Puffen gick bort så fick jag ta det hemska beslutet att låta honom somna in, för alltid.
Jag är så ledsen och det känns så hemskt. Han var så snäll och speciell..
Så nu är Micke helt ensam, hans bror fick inte vara med längre. Råttor ska ju vara minst två annars mår de dåligt så jag vet inte hur jag ska göra nu.. Måste ju skaffa en till för Mickes skull, men det känns så taskigt att bara "ersätta" Pölsa så direkt.
Vad ska jag göra???
Jag saknar honom redan, han var så speciell..

1 kommentar:

Anonym sa...

Du bör ersätta honom så snart som möjligt eftersom just som du sa att råttan tar skada av att vara ensam. Kanske köpa två stycken nya råttor? På så sätt har den andra alltid en kompis kvar när en dör :/