fredag, juni 08, 2007

Stoppljus


Vilken underbart härlig dag jag har haft! Första dagen på sommarlovet och det är strålande sol!
Gick upp vid 9 och tog på bikini och klänning, gick ner på Ica och postade paket och köpte frukost. Sen la jag mig i solen och pressade järnet.
Från ca 9.30 till 16.30 har jag legat i solen och svettats. Jag har läst Kvällsposten, Fredagsbilagan, halva Amelia, läst ut Tusen Små bitar och läst halva Martina-koden.
Och så har jag blivit röd. Men det gör inget för det är så jag solar. På med högt solskydd på tatueringarna och sen steker jag mig som om det var sista gången jag fick se sol.


Corre kom och gjorde mig sällskap, sen även Lisa. Vi spelade tre omgångar kubb och Corre vann alla tre! Jag känner mig otroligt förnedrad och ska öva som fan i Kättbo.

Nu sitter jag och väntar på att Kalle ska vila färdigt, sen ska vi bege oss till Möllan för att äta något gott. På vägen hem ska vi hyra film och sen spela lite kubb med grannarna.
Sen måste jag packa också. Min packlista:
  • Kamera + laddare
  • Snapsen till pappa
  • Presenter till mamma
  • Skiva med bilder
  • Mobil + laddare
  • CD + batterier
  • Sambamusik + annan musik
  • Underkläder
  • Solglasögon
  • Bikini
  • Kläder
  • Böcker
  • Skor
  • Scarves
  • Deo + smink + spray + hårrullar + parfym + lotion + solskyddsfaktor
  • Kokböcker
  • Koppen

Tror jag fått med det mesta nödvändiga där...

Nu ska jag väcka Kalle för jag är HUNGRIG!

1 kommentar:

Anonym sa...

mmm jag njuter oxå av solen, men jag är redan i min mammas mysiga trädgård. hoppas att du får en superskön trip hem till familjen, kram!