fredag, juni 29, 2007

Jag är lite av ett proffs om jag får säga det själv ;)


Huvudvärk och känningar av halsont har jag efter att ha jobbat 7-18. Det har varit en lång dag men jag har lärt mig mycket och underlättat dagen ganska mycket för en intagen som inte har det så lätt.

Jag trivs bra och tycker mycket om de flesta som jag jobbar med (speciellt Mercan såklart!) och kontakten med de intagna går hur bra som helst.

Det är otroligt mycket att hålla reda på och lära sig men alla är hjälpsamma och visar gärna.


Ikväll är det fest hos Renata och Jeppe och jag tänkte gå dit en kort stund men jag vet inte om jag orkar just nu. Vill INTE bli sjuk och imorgon är sista träningen innan augusti och jag vill gärna vara med på den.


Igår hade jag en perfekt mysig ledig dag. Jag gick upp vid 9 och slöade, surfade och åt frukost. Lullade omkring och gjorde mig iordning och tog en sväng till Möllan där jag köpte vattenmelon, jordgubbar och en jättefin pelargon.

Gick en sväng och köpte rökelser också. Cyklade hem och tvättade och sen gav jag mig på balkongen. Den har varit rätt rörig, stökig och trång men jag möblerade om jag fixade superfint. Imorgon ska vi köpa ett nytt mindre bord också och då kommer det bli ännu bättre.

Nu skulle jag bara vilja ha lite fler blommor och saker med mycket färg därute, typ det mesta från Indiska.

Stack till Lisa en sväng på kvällen för att hämta fina kjolen som ni såg i förra inlägget. Väl hemma lagade jag middag och matlåda och efter jag ätit målade jag en kurbitstavla som blev.. sådär. Måste öva mer.

Kom i säng vid 22 och läste en stund innan jag somnade. Rekord att jag la mig så tidigt men det var ett måste fär att orka jobba så länge idag.


Imorgon är jag ledig men på söndag jobbar jag 7-18 igen. På måndag och tisdag är jag ledig igen så jag hoppas på fint väder då.


Nu måste jag göra något att äta.


PUSS

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du slipper bli sjuk, aldrig kul att ligga halvt död hemma med halsont :(