onsdag, juni 06, 2007

Ljuvligt...

Igår var vi hemma hos Renata hela kvällen och det var skittrevligt.
Renata är så gullig för när vi skulle laga mat (lax, nypotatis och gräddfil med kryddor) så ville hon göra ris och en massa andra grejer och ha till för i Brasilien lagar de tydligen ALLT och blandar ihop och slevar i sig..:)
Men nu fick hon och Jeppe äta en väldigt svensk måltid och de tyckte det var jättegott.
Det är så intressant att sitta och prata och jämföra två så olika kulturer som den svenska och den brasilianska. Religion, mat, människor, musik...

Sen såg vi filmen från karnevalen som Jeppes föräldrar filmat. Jag blev helt lycklig av att se den och mindes verkligen hur det var att stå där och hur glad jag var. Mina småfel syntes knappt för mig som visste om dem, vi var synkade i våra rörelser och såg glada, härliga och flirtiga ut..:)
Inte ens fettet dallrade jättemycket, haha!
Att få spontana kommentarer som att "det gjorde du skitbra" eller "vad fin du var när du gjorde så" gjorde att att jag växte lite.
Jag har ju dansat kortast tid av alla i gruppen men jag klarar mig riktigt bra tycker jag.

Efter filmen var det måttagning av diverse kroppsdelar. Renata ska hem till Brasilien i juli och då ska hennes mamma sy dräkter åt oss med föreningens logga och så den brasilianska och svenska flaggan.
Sambadräkten är svart och capoeiradräkten vit och det är helt fantastiskt att få båda två uppsydda efter exakta mått för 700 kronor. Och det är både för tyg och arbete.

Jag kommer missa några träningar nu när jag åker bort, sen kommer jag hinna vara med på typ två innan Renata åker till Brasilien och sen är det ingen träning förrän 6 augusti.
Måste hitta någon annan träningsform så länge så jag kan bygga upp muskler och behålla konditionen. Jag har gett mig fan på att jag ska lära mig hjula i sommar iallafall.
I sommar har vi tre uppträdanden med Samba Took (eller hur det nu stavas) och sen ska vi försöka få uppträda på malmöfestivalen, Jeriko och Cuba caféet.

Förresten, en rolig grej är att de som arrangerar karnevalen i Köpenhamn tyckte vi var så bra att vi ska få en mycket större och bättre scen nästa år..:)

Nej nu är det nog med dans för idag för nu ska jag ut och PRESSA! Väntar bara på Kalle som 'r och köper färska frukostbullar på Donau den snällisen.:)



Inga kommentarer: