torsdag, juni 07, 2007

I denna ljuva sommartid...

Äntligen är terminen slut! Sista dagen idag och det första jag ropade när jag gick ut genom skolans dörrar var: FRIHET!!!
Inga fler böcker, tentor, inlämningsuppgifter, föreläsningar eller studiebesök. Bara en lång härlig sommar!
Och vad som är ännu bättre är att jag inte har en enda rest. Allt är godkänt, fick tillbaks psykologitentan idag och den var också godkänd. Nu är det bara hemtentan i psykiatri och juridiktentan som vi väntar på. Psykiatrin tror jag att jag klarat och jag önskar att jag klarat juridiken också.


Efter skolan stack jag ner på stan för att handla lite saker inför resan. Köpte ytterligare två ljuslyktor till kära mamma och 4 pocketböcker (betala för 3). Det känns superlyxigt att kunna köpa så många böcker med gott samvete och inte ha en massa kurslitteratur som borde läsas istället.
Hyrde en film på vägen hem som Kalle alltid vägrar hyra som jag ska gotta mig till ikväll. En skräckfilm givetvis och jag hoppas att den är riktigt rå och äcklig.
Imorgon ska jag tvätta, posta paket och CSN-papper och packa.


På lördag kl 7.14 lämnar jag Malmö för att kl 15.37 stiga av på stationen i Mora där min fina mamma hämtar mig.
När jag är i Kättbo ska jag lära mig hjula, bada, sola, umgås, pyssla, grilla, mysa, dricka vin, spela kubb, gå på loppmarknad, träna (förhoppningsvis), fira midsommar, läsa, gå på skinnarspelet, åka till Mora och Nusnäs, lyssna på musik och fotografera.

Som jag längtar, helt jävla underbart!!!




8 kommentarer:

Mirja sa...

Låter underbart mysigt! hoppas du får en riktigt skön semester :)

Mayumi sa...

Grattis till alal tentor!! Önskar att jag också kunde få arlset ur vagnen o göra nåt av mitt liv.
*kram*

Anonym sa...

Åh nej, betyder det att det inte blir någon uppdatering här på länge!? :-O

Anonym sa...

Åh va mysigt tjejen!! Hoppas du får en helt underbar resa! Det sorgliga är att du inte har internet där och det betyder NOLL BLOGG! =( Skynda dig hem igen.. eller nä, mys me din familj nu vännen! Puss

Anonym sa...

mora set ut som a little piece of heaven!

Anonym sa...

Så skönt att få vara ledig nu! Hoppas du får en superskön semester! Det är du verkligen värd!

Anonym sa...

Ha det jätteroligt där hemma Linnea!! Vi ses på Häktet... inte som häktade utan som dem två mer trevliga k-vårdare som finns i hela Sverige. Kram.

Linnéa sa...

mirja: tack, det ska jag verkligen ha..:)

mayumi: man tackar, håll tummarna för juridiken oxå..:)

elin: tyvärr inte men när jag kommer tillbaks så blir det en uppdatering som heter duga..:)

lilla anna: när jag kommer tillbaks ska du få se på blogg..:)

maua: åå det är lovely..:)

raur: TACK det ska verkligen bli underbart!!!

mercan: haha nä inte sm häktade får vi hoppas..:) du och jag kommer regera på häktet!!! puss