måndag, december 15, 2014

Vardagslyx

Nu har jag jobbat fyra kvällar i rad och visst, det är inte så roligt alltid men en bra sak är att de kvällar jag är hemma så gör jag något speciellt av dem. Som idag, jag har tänt en massa ljus, gjort en brasa, lyssnar på bra musik och dricker ett glas vin. Så jäkla mysigt. Att det är måndag gör ingenting, vardagslyx behöver man mycket av!


Annars har jag varit ute ganska mycket idag trots det tråkiga vädret. Det har regnat, blåst och varit så jäkla grått. Egentligen vill jag inte sätta en fot utanför dörren men ett distanspass behövdes betas av så det var bara att ge sig ut. 10 kilometer i ett lugnt tempo med Fredagspodden i lurarna blev det, som vanligt skönt efteråt. Men istället för att värma mig i duschen gick jag direkt ut och städade till kaninerna. Det är så tråkigt och lerigt i hagarna när det bara regnar och regnar. Kaninerna vill ha snö, då blir de tokiga och rusar runt, runt och gör glädjeskutt. 

Finaste och skönaste tröjan från Soc som jag fick på Mors Dag.

1 kommentar:

Ida sa...

Jag vill också ha snö!