tisdag, april 08, 2014

Ny cykel, ommöblering och halsont

Leons feber har inte gett med sig och legat runt 38,5 i stort sett hela dagen, som minst nere på typ 37,6 en kort sväng. Men det märks inte, han är precis som vanligt! Hur orkar de?? En annan hade ju varit däckad..

Eftersom Kalle behövde få sova ostört idag så åkte vi på ett litet ärende. Nemo fick en cykel förra sommaren och den har han nu växt ur och det är dags för en ny. Han fyller ju år i augusti men det är lite för länge dit och det är kanske inte så kul ned en ny cykel efter sommaren så vi bestämde att han skulle få en ny i påskpresent. En BMX tyckte vi skulle passa honom så jag har kollat Blocket men det är svårt att hitta en BMX i 16", de flesta börjar på 20", och om man hittar en i rätt storlek är de svindyra. Men så hittade jag en jättefin på Team Sportia för en lite rimligare peng och idag köpte vi den.


Gissa vem som kommer bli glad när påskharen kommer? 1599 kronor kostar den, mycket pengar såklart men Nemo cyklar mycket och den kommer ju gå i arv.

Sen har det varit lugnt, jag lagade mat till Kalle så han kunde vila ordentligt innan nattjobbet och när han åkt fick jag ett ryck och slet bort och kastade ut den hemska plastmattan i köket som jag intensivt hatat i flera år. Nu är det ett grått, tunt cementgolv som inte är direkt snyggt men allt är bättre än en brun plastmatta.


En liten ommöblering blev det också och nu är jag verkligen sugen på att ta ner fejkpanelen och måla med kalklitir samt lägga ett brädgolv. Och byta kaklet. Och skåpluckorna. Och.......

Barnen är nattade och jag är nedbäddad i soffan och har tyvärr fått ont i halsen. Imorgon tänkte jag springa så jag hoppas jag lyckas mota bort det med echinagard, C-vitamin, färsk ananas och te. Och så kollar jag på Biggest Loser som jag börjat följa, shit vilka kämpar alltså!

3 kommentarer:

Lina sa...

Massa krya på!!!!

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Synd att betonggolv e så kallt bara. Fint annars.
Vad för slags trägolv vill du ha?

Linnéa sa...

Lina: tack!

Nina: ett gammalt med plankor , så fint!