måndag, juli 24, 2006

White chick

Imorgon åker vi bort igen. Skulle egentligen åkt idag men det blev lite strul så vi åker imorgon bitti istället. Ska till Kalles föräldrars sommarstuga vid havet, och eftersom det tydligen ska bli ännu varmare så passar det utmärkt. Ska sola och bada ända tills på fredag då vi kommer hem igen.

Kalle fyller även hela 24 år imorgon och det ska firas med paket och att hans föräldrar kommer ut på middag.
Jag ska ge honom en dalahäst jag själv målat svart med flames, en DVD-box med The black adder, en DVD med Plötsligt i Vinslöv, en fin stenskål, salt och pepparkar med döskallar och så har mamma och pappa köpt en handduk som det står Karl på. Jag har en med Linnéa på så nu kan vi vara så där mysigt töntiga.

Igår storshoppade jag på Indiska! Å så roligt det var! Det är ta två betala för en på en massa rea-varor nu så jag köpte två klänningar för 229 kr, två gardinlängder till köket, sex jättesnygga blå tallrikar med mönster, ett kuddfodral med broderi och speglar och en hängkruka till fönstret. Och allt detta för ca. 500 kronor. Helt otroligt.
Idag köpte jag en sjal på Twilfit för halva reapriset. Den hade ursprungligen kostat 249 men jag fick den för 64,50. Skitsnygg, lite Afrika-inspirerad i olika färger och lite glitter och paljetter, såklart.

Jag MÅSTE börja äta nyttigare! Jag äter så sjukt mycket onyttigt så det finns inte. Jag har tom fått upp ögonen för kidneybönor och quinoa så nu finns ingen återvändo! Jag måste hejda mig när jag väl börjat stoppa i mig något onyttigt. Men jag tänker lite så att om jag ätit lite onyttigt så är det lika bra att fortsätta när man ändå syndat. Ja herregud så mycket man inbillar sig själv.

Jag gjorde fransk manikyr idag också. Blev riktigt snyggt. Jag har alltid svart nagellack för jag tycker att det blir too much med färg på naglarna då jag faktiskt klär mig i väldigt mycket färg.
Lisa sa till mig för ett tag sen att hon kom ihåg då jag köpte mitt första plagg med färg för ca. 3 år sen. En rosa tröja på HM.
Innan dess hade jag alltid svarta kläder, svart hår, svart smink osv. BORING! Och ganska omoget och destruktivt.
Nu vill jag ha så mycket färg som möjligt, och mönster. Jag älskar att blanda indiskt, afrikanskt, kinesiskt och sådana stilar. Varför är man en tråkig vit svensk? Jag vill vara asiat eller mulatt.

Eller ett snyggt latino kanske.

Inga kommentarer: