måndag, oktober 15, 2012

Har ni det också så här??

Jag hämtade barnen på förskolan strax efter 16, kom hem vid 16.30 och sen dess har Leon skrikit och varit arg nästan hela tiden. Han är förbannad för att man inte håller honom, för att man håller honom, för att han inte får ta en kniv, för att han ser att maten är påbörjad, för att han nästan trillar och så vidare och så vidare. När vi äter är han tyst tills dess att han ätit färdigt, då ska han ställa sig i stolen, klättra på bordet och när han inte får det blir han förbannad och skriker. När vi sätter ner honom på golvet blir han lika förbannad och försöker klättra tillbaka upp i stolen igen. Sen skriker han för både det ena och det andra fram tills att han nu vid 19.30 äter sin välling. Aaahhhh jag är helt slut i huvudet!! Och Nemo är trött för han var uppe sent igår men han kan absolut inte sova på dagen. Om han sover mer än typ fem minuter så är han uppe till 22 på kvällen. Så han har också varit jättegnällig och gråtig sen vi kom hem.

Välkommen till verkligheten igen!



4 kommentarer:

Jöns Marie sa...

Ahh, jobbigt när ingenting funkar! Kan tänka mig att det är ännu jobbigare när det två små knoddar...

Ninni sa...

Jag vet precis hur det är med övertrötta barn!!

erikapik sa...

Mina har varit EXAKT likadana idag, du äro icke ensam. / tröttihuvet

äppelblomman sa...

Precis så är det här med... Skitjobbigt...:(
Kram K