torsdag, oktober 13, 2011

Jag är iallafall yngre än...

Anonym sa...
Jag har en fråga som egentligen inte har nåt med inlägget att göra. Men din "titel" på bloggen. "Jag är iallafall yngre än..."
...Varför?
Haha.

Bra fråga! Jag minns knappt själv men när jag startade bloggen 2006 så mådde jag inte jättebra och på väggen hade jag vykort med olika texter inramade. En av texterna var Jag är iallafall yngre än... med en bild på en väldigt sorgsen tjej. Meningen kan betyda två saker. Antingen att Jag är iallafall yngre ÄN som i fortfarande. Jag är fortfarande yngre. Eller så kan det betyda att Jag är iallafall yngre ÄN som i att jag är yngre än någon annan. Låter det snurrigt? Ni kanske inte alls är med men texten betydde något för mig då iallafall. Nu tycker jag det är lite lustigt eftersom jag alltid haft lite åldersnoja och då kan man ju läsa in det i texten.





4 kommentarer:

äppelblomman sa...

Konstigt att det alltid ska vara en anonym som frågar;-)
Men tack då fick jag oxå reda på det, har tänkt fråga men så har jag glömt bort det;-)
Kram K

Lilla Anna sa...

då fick jag också svar på det för jag har också undrat! :)

Anonym sa...

Vilken tur att jag frågade då! Trots att jag är hemlig!

Evelina sa...

Jag tror du menar att du alltid är yngre än mig.... Det får jag ju höra då och då ;D