onsdag, november 05, 2008

Sitter och läser igenom min gamla dagbok på Helgon. är aldrig inne där men har kontot kvar. Shit vad svår man skulle vara på den tiden! Blev medlem där 2002 och var svårare än svårast. Iallafall, satt och läste igenom dagboken och hittade ett inlägg där jag berättade om Dansbandsveckan 2004. Vilka minnen...


DANSBANDSVECKAN: (ja det är töntigt)

Måndag: Full men ändå med minnet i behåll. Förfest hos Emma, sen vidare till öltältet och Tom’s. Träffade L... Jävligt kul kväll.

Tisdag: Skulle vart nyktert men jag å Klara spelade poker och drack öl. Gick på Taket för att höra på cp-Claes som spelade (mindre kul). Jag stack ner på Grönland för att kolla lite. Träffade idiot-Gunnar som skrek ut en massa saker om mig till alla, bla L...

Onsdag: Bjudna på tacos och marängswiss hos Malin. Förfestade där, sen vidare till Tjocko där jag höll på att bli utslängd för att jag råkade häva ur mig ett par mindre passande kommentarer. Ner på Tältet igen, träffade L. Avslutade kvällen på Tom’s. Oxå en väldigt bra kväll med mycket minne.

Torsdag: Tog med mig Ida-Karin på lugn hemmakväll i Kättbo för att vila upp oss inför slutspurten..

Fredag: Förfest hos Mia, sen vidare till Zlatan men där var alla otrevliga så jag protesterade genom att sitta ute på gården och dricka vin tills vi skulle gå. Sen lägger minnet av. Jag och Ida gick tydligen till Taket, jag träffade L, vi gick vidare till Dansken där det inte var någon, och jag tyckte jag skulle dricka mer. Någon kom med nåt spännande jag tyckte jag skulle röka, efter det kunde jag knappt röra mig eller gå. Frös och däckade sen i en husvagn. Katastrof.

Lördag: Bakis och ångest. Efter Marika ringde och informerade om en hemsk sak jag gjort (brutalt hemsk) fick jag sån ångest att jag ville dö på fläcken. Men det rådde jag bot på med lite mer vin och förfest hos Mia. Ner till tältet, sen Tom’s. Träffade L och vi köpte starka 100-kronorsdrinkar och blev rätt så packade. Blev rätt full och träffade givetvis på N och fick ett smärre utbrott. Han hånade mig och en käftsmäll senare gick vi därifrån. Jag och L skulle gå hem, men jag blev rädd för en vattenpöl och kunde inte ta mig förbi den så det tog ett bra tag innan vi var hemma. Hade lite problem att gå i flippisarna..

Söndag: Ångest, ångest, panik-ångest. Önskade mig ett nackskott mer än nåt annat. Hjärtklappning och ilningar i bröstet. På kvällen ringde Marika och berättade att jag hade inte gjort det där hemska på fredagen, allt var ett missförstånd. Tack och lov, jag ville bara självdö..


Herregud, hur orkade man???

Sommaren 2004

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart Linnea! Underbart! Dock samma sommar då jag gick höggravid/blev mamma så vi var på liiite olika platser i livet, mohahahaha!