onsdag, december 25, 2013

@ The Gym

Idag tog jag en sväng till gymmet här i byn. Ett 30-minuterspass på crosstrainern var planen och fy helvete vad jobbigt det var! Där finns det ju en "riktig" CT och det var ingen lek. Svettades som en gris och flåsade som om jag rökt i 25 år. Nu är mina lår möra och det är en go känsla. Arm- och magstyrka på det med nya program och sen kändes det som att mycket av julmaten svettats bort.

Jag och Mirijam har en deal där vi hörs av varje dag och frågar om den andra har tränat och även biktar oss om vi "syndat" och det som visat sig vara väldigt effektivt för min del, vi hörs av innan vi ställs inför beslut som vi vet är svaga inför. Superbra och kul att ha en peppkompis på avstånd!



1 kommentar:

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Du har många bra idéer. Peppkompis! Häftigt.