måndag, juli 08, 2013

Barnfritt

Idag har jag varit till sommarstugan och lämnat barnen som ska husera där med farmor den här veckan när vi jobbar. Vad konstigt det kommer att kännas, tomt och tyst... Och skönt. De har varit väldigt i luven på varandra och lite smått enerverande så det är nog bra med en liten paus så vi får längta lite. Jag har varit ifrån Nemo en vecka en gång men Leon har jag bara varit ifrån en natt innan så vi får väl se hur det känns. Jag är ledig på onsdag men då tänkte jag faktiskt börja renovera fönster. Förra sommaren fixade vi fönstren på framsidan så nu är det baksidan som ska rustas upp. Det ska slipas, kittas om och målas och jag hoppas hoppas att det inte regnar för mycket på onsdag.

Efter att jag ätit middag och pussat barnen hej då så åkte jag en sväng förbi Emma för att titta på kaninungar och prata bort fn stund, alltid lika trevligt. Vi planerade in en sjukt bra spring- och vinkväll i sommar och jag hoppas det blir av.


Hej får jag flytta hem till dig??

Jag måste bara berätta en sjukt kul grej Nemo gjorde idag. Han kom med en liten leksaksbil som föreställer Finn McMissile från Cars 2.
- Titta titta vad någon har gjort! Det är ritat på ögonen! Det är Leon som har ritat på hans ögon.
- Ja det var typiskt, så får man ju inte göra,
sa jag men tänkte inte mer på det. En stund senare bad jag Nemo packa lite saker han ville ha med till sommarstugan och då kom han med en annan leksaksbil från Cars och sa:
- Jag ska ta med Raoul istället för Finn McMissile, jag vill inte ta med honom när det är ritat på ögonen.
- Nej okej, ta vilken du vill,
tyckte jag och efter en liten liten stund sa Nemo:
Fast det var jag...
- Va? Var det du som ritade på bilens ögon?
- Ja..


Så jäkla gulligt! Fast jag inte brytt mig ett dugg eller frågar Nemo om det så kunde han bara inte fullfölja lögnen. Så frågade:
- Men vad tänkte du när du gjorde så?
- Jag tänkte att det kanske skulle vara roligt..
- Men nu i efterhand då, tyckte du att det var kul, att det var värt det?
- Nej,
svarade Nemo och jag gav honom en stor kram, älskade knasboll.



Inga kommentarer: