söndag, juli 28, 2013

25 grader

Strax innan 21 gav jag mig ut på en löptur och då var det fortfarande 25 grader ute. Det var inte så tryckande men den friska kvällsluften fanns inte där. Men det blev en bra runda, 8 kilometer i 6.00-tempo med Martha Ehlin i lurarna. Och vilket Sommarprat, har ni hört det? Vid ett tillfälle höll jag på att brista ut i gråt för det var så gripande och hade jag inte flåsat ute i löparspåret hade jag säkert störtbölat.

Jag tänker mycket på Malmö Halvmarathon och häromdagen fick jag startbeviset. Jag är sinnessjukt nervös och har svårt att ta in hur jag ska klara det. Och blir det så varmt som det varit senaste dagarna så vet jag inte hur det kommer gå, eller hur illa.. Mitt senaste lopp gick ju helt åt skogen och jag är rädd för att det kommer kännas likadant igen och det vore så jävla jobbigt. Men nu ska jag inte tänka så, utan se det som den utmaning det är och inte känna att jag måste prestera. Nu kan man se vädret fram till den 10 augusti och jag kommer likt en psyksjuk hetstitta på prognosen varje dag och nojja.


Idag ser det helt okej ut...

Inga kommentarer: