onsdag, april 24, 2013

Likförgiftning

Har ni hört talas om likförgiftning? Det hade inte jag förrän idag. Agnes var beräknad att få sin kull i helgen men i ett par dagar har hon inte velat äta och igår låg hon helt still och flyttade sig inte vad man än gjorde. Imorse låg hon kvar på exakt samma sätt och fast magen var stor så har hon magrat. Efter några samtal och lite googling fick jag veta att om ungarna dör inne i magen och inte kommer ut så blir mamman förgiftad och oftast med dödlig utgång. Det enda som man skulle kunnat göra var kejsarsnitt men det kostade väldigt väldigt mycket pengar och det hade nog ändå gått för långt. Så idag har Agnes fått vandra vidare och jag blir så less på att det alltid går åt helvete med kaninerna.



10 kommentarer:

Anonym sa...

Men oj vad sorgligt !!

Kram mamma !!

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Kram till dig vännen!

Ninni sa...

Usch!! Va sorgligt!!

Jöns Marie sa...

Nej, usch vad tråkigt! Stackars dig...förstår att du blir frustrerad.

Magdalena sa...

Stor kram!!!!!

Lina sa...

Men neeej, vad sorgligt! Blir ledsen för din skull!

Suzan sa...

Aww,.. jag beklagar! :/ Kram!

Jenny Shima sa...

Vad tråkigt,tänker på dig.
Många kramar

Anonym sa...

Fy vad tråkigt.
Kramar!
Elin

Evelina sa...

Vad sorgligt, tråkigt med ytterligare en död kaninn. Faktum är att jag har varit med om samma sak en gång, vi förstod dock inte vad som hände och min hona avled av sig själv. Usch och fy så sorgligt det var.
Kram på dig!