måndag, juli 23, 2012

Utomlands

Ja man skulle kunna tro att vi fortsatte väldigt långt söderut om man jämför de två senaste veckornas väder med idag. Solen har strålat från en klarblå himmel och det har varit jättevarmt. Vi har haft fullt upp och jag och Nemo stack iväg redan imorse för att handla, köpa en present till Leon från mormor och morfar och jag passade på att köpa fler presenter och andra kul grejer inför Kalles födelsedag imorgon. När vi kom hem stack Kalle och Leon till Sjöbo och köpte en röjsåg, äntligen! Vi har behövt en och pratar i flera år om att köpa en och idag gjorde vi slag i saken. Halva vår tomt är ju skogstomt och där behöver röjas regelbundet. Jag har bränt bort allt ogräs mellan kullerstenarna på gräsmattan, barnen har haft jättekul och badat i sin pool och så har vi grillat gott. Leon var så trött att han somnade i vällingen och medan Nemo ser på film och äter popcorn packar jag upp och plockar iordning. Jag ska fortsätta lite strax och sen ställa tillbaka alla blommor och grejer på framsidan. Fullt upp men väldigt roligt! Imorgon ska vi fira Kalle, det ska bli så roligt!



Inga kommentarer: