torsdag, mars 24, 2011

Livspusslet

Idag började Kalle jobba efter vinterledigheten så det är nu vi får kämpa med att få ihop det så kallade livspusslet. Nemo har ju gått på dagis mellan 9 och 14 men från och med imorgon blir det lite olika tider beroende på hur jag jobbar. Kalle jobbar 6 till 16 varje dag medan jag har ett rullande schema. I huvudet har jag haft för mig att det inte alls blir så många långa dagar för Nemo på dagis men nu när jag satt och fyllde i dagisschemat fram tills jag ska sluta jobba fick jag lite ångest och tycker synd om honom. Tiderna han kommer gå är: 9-16.30, 7.30-16.30 eller 6-14. Tycker ni det låter mycket? Jag vet inte om det är för att jag är van vid lyxdagarna han har haft men det känns lite jobbigt faktiskt. Ännu ett band som ska klippas. Jag hoppas, och tror, att det kommer att gå bra iallafall. Han trivs jättebra på dagis och jag tycker de verkar ha det superbra, men det är klart att man som förälder tycker det är jobbigt att någon annan träffar ens barn mer än en själv...

3 kommentarer:

Evelina sa...

Jag tror inte du behöver oroa dig. Han kommer inte att vara på dagis 06-18 varje dag direkt som många barn är - och för många barn funkar det också. Det är klart att det är jobbigt att lämna honom men se det som att han har haft en lååång och härlig inskolning och att han nu ska få möjligheten att få ännu mer pedagofisk stimulans och träffa sina polare ännu mer :D
Kram!

LolitaRegina sa...

Du behöver inte oroa dig! Kan säga att det är helt normala dagistider som Nemo kommer ha, och inga som helst problem. Men jag förstår hur du känner. Jag har sjukt dåligt samvete för Smillas tider from nästa vecka, då jag ska börja jobba heltid igen. Jag vågar inte ens visa dom, så gräsligt känns det.. :( Men vad gör man, när man måste jobba?

Elin sa...

Jag tycker inte heller att det ser ut att vara så hemska tider han måste vara på förskolan faktiskt. Visst, jag kan förstå att det ser hemskt ut på papper när man är van vid att han ska gå få timmar, men det är långt ifrån monstertider! Vi har barn på jobbet som går från 6 till 18:30, och när de kommer hem är det sängdags igen... DET är monstertider, stackars barn!