fredag, januari 11, 2008



Mitt hår är så fult. Har inte färgat det sen i somras så utväxten är brutal. Jag skulle behöva permanenta om det för att få finare lockar. Jag vill egentligen ha mörkt hår för jag tycker det är finast men vill jag ha fina lockar får jag ha min naturliga hårfärg, den vackra råttfärgen.
På bilden ser man hur ljust mitt hår börjar bli och jag tycker inte det är så fint.

Oftast tycker jag det är snyggare med mörkt hår på både tjejer och killar. Det ger mycket mer karaktär och ger ett starkare intryck tycker jag. Sen finns det ju undantag såklart, en del är allra finast i ljust hår.

Jag har haft alla hårfärger tror jag, blekt blondin, kolsvart, knallröd, rosa, mörkbrun, ljusbrun, rödbrun osv.
Jag färgade håret första gången i sjuan och har inte haft min naturliga hårfärg sen dess. Jag har mest haft svart hår fram till för några år sen då jag bytte till mörkbrun och det trivs jag riktigt bra med.

Men nu är jag som sagt på väg tillbaks till det naturliga och det känns sådär. Vill ju vara mörk, men vi får se. Kanske blir jag blond för att testa nåt nytt, kanske tonar jag håret rött eller så skiter jag i lockarna och går tillbaks till mörkbrun igen. Den som lever får se.

2003-2007

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken donna =)Alltid lika snygg... Finast e mörkbrun, antingen lockigt eller rakt... Superfint!!! LOVELY

LolitaRegina sa...

åh, jag är SÅÅÅ himla avis på dig som kan färga håret, så du anar inte!! jag färgade håret massor mellan 96-02, hade rött i olika nyanser, kastanj, mörkbrunt, och svart. jag älskade det, allt för att slippa mitt råttfärgade trista.. men sen fick jag en riktigt stor allergisk reaktion sista gången jag färgade håret, fick utslag över hela kroppen, vätskande eksem i hela hårbotten, samt ögoninfektion :/ var så dålig att jag blev inlagd på sjukhus i flera dagar :/ efter det blev jag tvungen att klippa av mitt långa hår så att ingen färg fanns kvar.. :/ nu har ju håret vuxit ut igen för länge sen, men shit så jag sörjer hårfärgandet..

LolitaRegina sa...

btw, tycker du är snygg på alla bilder, men absolut snyggast på den i nedre raden längst till vänster. det är en SÅ snygg bild!!

Linnéa sa...

juristen: tack så mycket, känns bra att höra från någon med så hög status som du!

lolitaregina: men gud vad hemskt! hur kunde du få en sån reaktion? vet du hur den uppstod? blev det för mycket en dag eller?
tack så mycket, jag tycker jag ser lite ut som en man på den haha!

Vadå? sa...

Måååh jag som tycker du är jättejättefin i håret! Jag har dig som förebild till när jag ska klippa av mina dreads.. Gillar verkligen dina lockar :)

Anonym sa...

Hej! Fan vad snygga frisyrer du haft :) Som svar på din fråga i min blogg: Jag såg inte till din mail adress.. men min hittar du under "maila" i menyn :)

LolitaRegina sa...

svar: antagligen hade allergin legat latent där hela tiden, och sen bröt den helt enkelt ut MED RÅGE den där dagen.. :/ sorgligt värre är det, men man lär sig leva med sin vanliga fula hårfärg också :P