söndag, februari 15, 2015

Veckans korta

Jag körde veckans korta och även sista pass idag. 7 kilometer trail i ett behagligt låta-kroppen-bestämma-tempo och kunde summera veckan till 40 kilometer. Det känns riktigt bra att vara uppe i de veckodistanserna igen! Målet är att ligga på 38-45 kilometer i veckan nu. Problemet blir hur jag ska lägga upp träningen den här veckan då jag jobbar 10 timmar på fredag och 11 timmar både lördag och söndag. Den lilla tid jag har hemma vill jag gärna på familjen och att gå upp skittidigt för att springa och sen jobba långa dagar blir jäkligt slitigt. Samtidigt är tre dagar utan spring för länge tycker jag och jag får inte till alla pass jag vill.. Men det fixar sig, jag jobbade ju 11 timmar bara nio timmar efter jag gått i mål efter ett marathon.


Annars så har vi haft en lugn söndag med korvgrillning i skogen, barnen har lekt med kompisar och vi har pysslat med lite bröllopsgrejer.



Inga kommentarer: