söndag, juli 04, 2010

Hemma igen då. Tågresan gick bra, inga förseningar och Nemo sov rätt mycket jämfört md tidigare tågresor. Alltså är det bäst att åka tidigt på m,orgonen även om det är drygt.

Vi kom till Lund 14.30 igår, Kalle hämtade oss och vi körde hem och grillade och sen badade Nemo i sin pool innan läggdags. Jag och Kalle satt ute och spelade spel och drack lite vin, pratade med grannarna och jag upptäckte att Lilla Leos öra har blivit kluvet i två delar när jag varit borta. Kalle kaninvakt är inte så uppmärksam tror jag. Men det har börjat läka och såren ser inte infekterade ut som tur är.

Kalle gick upp med Nemo imorse och nu sover de båda i soffan så jag vill inte stöka runt så jag väcker dem. Annars hade det behövs stäkas för disken från igår står kvar och Kalle har lämnat allt framm efter Nemos frukost. Intorkad gröt och sånt på bordet. Underbart, sånt älskar jag att komma upp till för det är så fridfullt och avstressande.

Tyvärr har jag ont i halsen idag och det är skit när det är så varmt och härligt ute. Vi har planer på att åka till sommarstugan över dagen så vi får se om/när vi kommer iväg. Lite bilder från Kättbo kommer senare idag!

2 kommentarer:

Louise sa...

Hej,
skulle inte du kunna skriva ett inlägg om dina kaniner, hur ser deras hus utoch vart kan man köpa dem? Du har de ute året om va? Hur klarar kaninerna de?
Hur mycket tid lägger du ner på dina kaniner, säg i veckan på matning och städning?
Hur gör du på vintern?

Evelina sa...

Hemma igen :D då kanske vi snart ska ta en tur till stranden tillsammans :D puss!