torsdag, oktober 30, 2008

Jag är ledig idag och det är verkligen välbehövligt. Mår inte så bra men försöker tänka på förändringar jag ska göra för att må bättre.

Idag ska jag bara ta det lugnt, pyssla här hemma, se på tv och mysa. Behövs inför helgen som innebär många timmars jobb. Det blir nog en tur till Bjuv eftersom tjejerna otroligt nog verkar peppade på det. Jag ska städa en garderob vi har städgrejer, glödlampor, omslagspapper och sånt i idag eftersom den är världens mess. Jag funderar på att baka bröd också men måste då åka och köpa jäst.





Lite bilder från våran festkväll på konferensen. Den blonda kvinnan och hon med lila sjal är Sanne och Eva-Lena som jag jobbar med på Brunslöv. Kvinnan i blå tröja heter Maria och jobbar på LVU (ungdomshemmet) och brunetten i svart och killen är Annika och Gustaf från LVM-hemmet.

Maria var en av dem som satt med när jag intervjuades i våras och när vi satt bredvid varandra på middagen på kvällen så berättade hon att efter jag hade intervjuats så hade Susanne (min nuvarande chef) sagt:
- Hon ska till Brunslöv!

Sånt är alltid kul att höra, jag undrar alltid efteråt vad de fastnat för och varför de valde mig. Vi ska snart ha utvecklingssamtal och då ska jag faktiskt fråga vad som var bra och mindre bra med intervjun. Kan ju behöva intervjuas igen inom en snar framtid. Nu i helgen när jag jobbar ska jag skriva ett CV som jag ska skicka till alla intressanta behandlingshem i en rimlig omnejd. Någonstans borde man få napp.

Nu ska jag gå ner och tända en brasa för jag fryser ihjäl annars. Det är bara 2 grader varmt ute och då går temeraturen ner här inne med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja vi kanske borde vistas på någon bootcamp ett tag, där man får lära sig att vara hänsynslöst tuff och snabb i käften! ;)